Waar is mijn pakket?

Je pakket is bezorgd’, zegt je PostNL-app. Goed nieuws! Alleen heb je jouw pakket nog niet ontvangen. Wat nu? Via chatbot Daan laat je jouw bezorger weten wat er aan de hand is. Nog tijdens zijn bezorgronde ontvangt hij jouw vraag als melding op de scanner. En zo krijg je binnen 2 uur per e-mail antwoord terug.

Zo werkt het

  1. Laat chatbot Daan weten wat er aan de hand is Dit doe je via de track & trace-pagina van je pakket in de app (duimpje omhoog of omlaag) en op web (blije of verdrietige emoji). Of gewoon direct via chatbot Daan zelf. In de chat kies je dan voor de optie ‘Navraag bij bezorger’.
  2. Chatbot Daan stuurt de melding door naar de bezorger Eerst controleert chatbot Daan de gegevens in ons systeem en koppelt dit aan de bezorger van jouw pakket. Dan ontvangt de bezorger een melding op de scanner en geeft tijdens zijn bezorgronde antwoord.
  3. Binnen 2 uur ontvang je een reactie in je e-mail Je krijgt per e-mail direct antwoord van degene die jouw pakket (nog) aflevert.

Veelgestelde vragen:

Het antwoord van de bezorger klopt niet, want ik weet nog steeds niet waar mijn pakket is.

Dat is balen! Wacht nog even tot 2 dagen na de verwachte bezorgdatum. De meeste pakketten komen dan alsnog binnen. Is je pakket er na 2 dagen nog steeds niet? Vraag de afzender van het pakket contact met ons op te nemen. Dan zoeken wij samen met de afzender naar een oplossing.

Welke gegevens ontvangt de bezorger wanneer ik een melding maak?

Alles verloopt via de track & trace-code van jouw pakket. De bezorger ontvangt die code en het bijbehorende adres en je naam. Verdere gegevens, zoals telefoonnummer en e-mailadres, delen we niet in de melding.

Kan ik de bezorger ook zelf benaderen?

Nee, dat is helaas niet mogelijk. We willen voorkomen dat onze bezorgers teveel berichten krijgen tijdens hun bezorgronde. Daarom versturen we alleen automatische meldingen wanneer je voor ‘Navragen bij bezorger’ hebt gekozen. Heb je een gemiste oproep dat begint met 088? Dat zijn wij! Als we je niet gesproken hebben sturen we altijd nog een e-mail met alle informatie. Het telefoonnummer is alleen voor uitgaande gesprekken, dus terugbellen werkt niet

Na 2 uur heb ik nog geen e-mail ontvangen. Wat nu?

Jouw bezorger doet zijn best om binnen 2 uur te reageren. Maar veiligheid boven alles! De bezorger reageert nooit op de meldingen wanneer hij achter het stuur zit. Kan de bezorger tijdens zijn bezorgronde niet binnen 2 uur reageren? Dit laten we je via e-mail weten. We bellen je daarna zo snel mogelijk terug.

 

Wij, SameLight, zijn erg blij met deze ontwikkeling! Het zorgt ervoor dat er dusdanig snel contact met de chauffeur gelegd kan worden waardoor de onzekerheid over de pakketjes van onze klanten tot een minimum zal worden beperkt!