Wettelijke zichttermijn

De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden.
Deze zichttermijn start een dag nadat u de producten hebt ontvangen. SameLight.nl hanteert zelf een bedenktijd van 30 dagen.

Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.

Mocht u besluiten de producten retour te zenden, zorgt u er dan voor dat wij deze in zo oorspronkelijk mogelijke staat en onbeschadigd terug ontvangen.
Het risico van het retour transport is voor uw rekening, zorgt u er dus voor dat u de producten goed verpakt zodat deze niet kunnen beschadigen.

Procedure retourzending

Wanneer u binnen de zichttermijn van 30 dagen uw product retour wilt zenden dan kunt u de producten retour sturen naar:

SameLight
o.v.v. uw ordernummer
Paardeweide 38
4824EH Breda

Na ontvangst en controle van uw retourzending ontvangt u vanzelf binnen 1 a 2 dagen het volledige aankoopbedrag retour op uw rekeningnummer of wordt het gecrediteerd op uw creditcard.
Ook de door u betaalde verzendkosten van de heenzending worden door ons gecrediteerd mits de zending in het geheel was geretourneerd. Indien u dus slechts een gedeelte retour stuurt dan crediteren wij de verzendkosten niet.

Verzendkosten retourzending

Geheel conform de daarvoor gebruikelijke voorwaarden zijn de verzendkosten van uw retourzending voor eigen rekening. De keuze van vervoerder is geheel aan u.

Kapotte levering ontvangen?

Te allen tijde zullen wij uw producten zorgvuldig verpakken om zodoende de producten zonder schade bij u af te leveren. Mocht er toch schade zijn, dan verzoeken wij u om een foto te maken en dit direct na ontvangst van de levering te melden zodat wij een nieuw product voor u in bestelling kunnen nemen. Mocht u dit niet doen, dan kan voor ons de schade aan het product na levering ontstaan zijn en zijn wij niet meer verantwoordelijk voor de schade.

Verkeerde producten besteld?

Soms komt het voor dat er verkeerde producten worden besteld. Bij ons kunt u deze uiteraard gewoon ruilen voor andere producten.
Retourneert u de zending naar ons en sluit een briefje bij welke producten u graag zou willen ontvangen. Wij ruilen dan de goederen en berekenen géén nieuwe verzendkosten.

Andere producten ontvangen dan besteld?

Neem contact met ons op. Houdt u hierbij de barcode van het verkeerd ontvangen product bij de hand. Op basis van dit nummer kunnen wij kijken hoe het beste verder te handelen.